מעוניין בהצעת מחיר ?

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

    איזה עורך דין אתם מחפשים?

    העברה ללא תמורה

    לא קורה הרבה שחלום של אדם מתגשם והוא מקבל נכס במתנה וללא צורך לשלם עבורו אבל יש אנשים שבשבילם זאת בהחלט אפשרות מעשית. אנשים כאלה קיבלו נכס ללא תמורה שהעבירו למוסר המתנה ויש לכך השלכות שונות. הנוהג הזה מקובל למרות שהוא נשמע תמוה לאנשים משום שיש לזה סיבות שחשוב להכיר ולדעת כדי להיעזר במקרה הצורך בעורך דין על מנת להבין את ההשלכות. חשוב לציין גם שאם מישהו מתכוון לעשות העברה ללא תמורה עדיך שזה יהיה מלווה מקצועית ומשפטית על ידי עורך דין.

    העברה ללא תמורה

    קרדיט freepik

    מהי העברה ללא תמורה?

    העברה ללא תמורה היא כל העברת נכס דלא ניידי כמו דירה או חנות או מקרקעין שלא על מנת לקבל על כך תשלום וללא הבטחת תמורה גם בעתיד. יש כמה סיבות שזה נעשה בגללן ולכן ההעברה תיחשב לכזאת גם אם לא שולם על הנכס אף לא שקל אחד. מדובר במתנה לגמרי שנרשמת כחוק במסמכים רשמיים ובטאבו ויש לוודא זאת, אומר עו"ד עמית ורד, שמתמחה בטיפול בנושאים כאלה.

    סיבות כספיות להעברה כזאת

    הסיבות הכספיות להעברה כזאת מבלי לקבל על כך תמורה היא בגלל תשלום מסים כמו מס שבח ומס רכוש, במיוחד אם למעניק המנה יש יותר מנכס אחד. למי שרוצה לרכוש נכס שני או שלישי ויודע שיצטרך לשלם יותר מס כדאי מאוד להעביר את הנכס שבבעלותו למי שהוא בוחר לתת לו זאת, ובכך הוא מצליח להפחית את חבות המסים שלו. זה יכול להיות חיסכון עתידי גם לאחר ירושה אם יוריש את כל הנכסים שלו ויורשיו יצטרכו לשלם את המס. כמו כן, הסיבות הכספיות מגנות על מי שיש לו חובות ורוצה להציל נכס כדי שבן או בת הזוג ובני משפחתו לא יאבדו את קורת הגג.

    סיבות משפחתיות

    קורה לא מעט שמרבה נכסים מרבה מריבות בתוך המשפחה. כשצופים סכסוך בגלל נישואים פרק ב' או בגלל עימותים ומריבות רכוש במשפחה, לעתים הפתרון הטוב ביותר הוא לחלק את העיזבון בעודכם בחיים ולקבוע בזאת מי מקבל מה. נכס שעובר ללא תמורה מרצון ובהסכמה יכול גם להבטיח שהיורשים שלכם יידעו בדיוק מה הם מקבלים וזה ינטרל את המריבות ביניהם. זה חשוב במיוחד למי שכבר יודע שיש לו תכניות אחרות להורשת עיזבון מאשר מה שהחוק אומר וזה גם מונע לחצים ומתיחות בכל משפחה שמורכבת מכמה נישואים וילדים מהורים שונים. חשוב לנסח זאת בעזרת עורך דין שילווה אתכם ויערוך את הבקשה כדי שגם בית המשפט יקבל אותה כחוק.

    מאמרים נוספים

    קידום עורכי דין קידום עורכי דין באינטרנט
    Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support